Levering en retouren
Levering en retournatie
Nadat wij je bestelling en betaling hebben ontvangen, krijg je van ons een orderbevestiging via de mail. Wij zullen er alles aan doen om te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk bij je wordt afgeleverd. Op onze producten zitten verschillende levertijden, een indicatie van de levertijd wordt aangegeven in de webshop. In enkele gevallen kan het voorkomen dat je bestelling in verschillende pakketjes wordt bezorgd en hou anders rekening met de langste levertijd. Heb je een spoedbestelling neem dan even contact met ons op om te kijken of dat mogelijk is.
Levering in Nederland
Mijn Pakketdienst
Je bestelling wordt thuisbezorgd door Mijn Pakketdienst. Zodra je
artikelen zijn afgeleverd bij Mijn Pakketdienst krijg je opnieuw een mailtje
van ons met daarin de Track&Trace gegevens. Als je de exacte status wilt
weten van je pakket kun je inloggen op www.tracktrace.nl. Via deze
link kun je je pakket volgen. Mijn Pakketdienst levert na ontvangst meestal binnen 1
werkdag. Als je niet aanwezig bent zal je bestelling de volgende dag nog
een keer aangeboden worden. Ben je niet thuis? Dan kun je je
bestelling ophalen op het dichtstbijzijnde Mijn Pakketdienst servicepunt.
Levering in België
Mijn Pakketdienst
Je bestelling wordt thuisbezorgd door Mijn Pakketdienst. Zodra je artikelen zijn
afgeleverd bij Mijn Pakketdienst ontvang je opnieuw een mailtje van ons met daarin de
Track&Trace gegevens. Indien je de exacte status wilt weten van het pakket
kun je inloggen op www.tracktrace.nl. Via deze
link kun je het pakket volgen. Wanneer je niet thuis bent zal het pakket de
volgende dag nog een keer worden aangeboden. In totaal wordt er twee keer
een afleverpoging gedaan. Voor België gelden afwijkende verzendkosten.
Retour
Reclamaties
Controleer het door jou
ontvangen artikel direct na ontvangst. Wanneer een
artikel verkeerd geleverd, beschadigd of defect is, dien je hierover
binnen vier dagen na tijdstip van ontvangst contact met ons op te nemen
via e-mail info@lemmerszaadhandel.nl. Vermeld
altijd het juiste ordernummer bij elke correspondentie. De openingstijden
van onze helpdesk vind je op onze contactpagina.
Retourzendingen
Op ieder artikel geldt een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel. Binnen deze termijn mag u beroep doen op het herroepingsrecht en het artikel zonder opgaaf van reden retour sturen. Vul op onze website het modelformulier voor retouren in als u besluit het artikel retour te sturen. Na de termijn van 14 dagen heeft u nog eens 14 dagen de mogelijkheid het artikel op te sturen. De kosten van het retourneren zijn voor uw eigen rekening. U kunt gebruikmaken van iedere gewenste pakketdienst. Vanzelfsprekend worden eventuele toebehoren weer keurig bijgesloten in de retourzending. Het artikel dient in originele verpakking te worden retour gezonden.Je bent enkel aansprakelijk voor waardemindering door gebruik van het product dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen.
Het adres van retourzending vind je verderop in deze tekst. Verder is van belang dat de pakbon mee retour wordt gezonden. Zonder pakbon kunnen wij de retourzending niet verwerken. Zodra
wij je bestelling retour hebben ontvangen, zal middels hetzelfde
betaalmiddel als je ons betaald hebt, worden terugbetaald. Tenzij je
akkoord gaat met een terugbetaling middels een ander betaalmiddel.
Daarvoor zullen wij nimmer extra kosten in rekening brengen.
Beschadiging
Ondanks
zorgvuldige handelingen kan het voorkomen dat een artikel door jou
beschadigd wordt ontvangen. Wanneer een artikel beschadigd of defect is,
ontvangen wij graag een foto van de beschadiging of het defect. Je dient
een beschadigd of defect ontvangen artikel altijd direct aan te melden,
uiterlijk 48 uur na tijdstip van ontvangst, via e-mail:
info@lemmerszaadhandel.nl. Nadat de helpdesk via email toestemming heeft
verleend voor
het retour sturen van het beschadigde of defecte artikel, dien jij het
retourformulier volledig in te vullen op onze website en het artikel
zorgvuldig ingepakt te
retourneren. In overleg kan worden besloten dat wij de retourkosten
vergoeden.
In voorkomende gevallen zullen de retourkosten na ontvangst van jouw
retourzending op jouw rekening worden teruggestort samen met het
aankoopbedrag en de verzendkosten naar de klant. Dit geschiedt enkel in
overleg met de
helpdesk en uiterlijk 30 dagen na retourzending.
Belangrijk:
Een retourzending kan enkel in behandeling worden genomen nadat je
eerst ons retourformulier op deze webwinkel volledig hebt ingevuld. Ook
dient te allen tijde de pakbon mee retour gestuurd te worden.
Retouradres
Ons retouradres is:
Lemmers Zaadhandel
Van Heemstraweg 57
6658 KG Beneden Leeuwen
tel: 0487-591377
Controle en navolging
Besluit je om een artikel retour te sturen, dan kun je dat doen binnen de wettelijk gestelde termijn van 14 dagen (het herroepingsrecht). Geretourneerde artikelen worden bij ons op de volgende punten gecontroleerd:- Het artikel dient in originele staat te zijn.
- Het artikel dient verpakt te zijn in de complete originele verpakking
(inclusief binnenverpakking). Eventuele luchtkussens of andere
beschermingsmaterialen dienen ook aanwezig te zijn.
- De verpakking van het artikel mag niet beschreven zijn. Ons adres dien je dan
ook op een briefje te schrijven welke je op de doos plakt.
- Het artikel mag niet zijn gebruikt en er mogen geen wijzigingen aan het
artikel zijn aangebracht.
- Eventueel losse toebehoren dienen te zijn toegevoegd zodat het artikel compleet
wordt geretourneerd.
- Zorg ervoor dat ook de originele pakbon mee retour gaat.
- Het retourformulier zo volledig mogelijk invullen op de website voor een vlotte afwikkeling van de retourprocedure.
Alleen als jouw retourzending aan bovengenoemde voorwaarden voldoet, zal het
aankoopbedrag met de eerste verzendkosten op jouw rekening worden teruggestort. De terugstorting vindt plaats
binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping.
Helpdesk
Onze
helpdesk is per mail bereikbaar via info@lemmerszaadhandel.nl. We streven
naar een reactietijd van 60 minuten tijdens kantoortijden.